OTT – telewizja przyszłości

OTT – telewizja przyszłości

Telewizja internetowa OTT, gdzie darmowe filmy online, programy czy wiadomości są dostępne przez całą dobę, przy wykorzystaniu Internetu, zdobywa coraz większą rzeszę fanów. Jej rozwój jest jednak na rękę także nadawcom, gdyż pozwala na zastosowanie skutecznej, spersonalizowanej reklamy. Przy realizacji projektów biznesowych z wykorzystaniem technologii OTT-TV stosuje się kilka podstawowych modeli: abonamentowy, pay-per-view oraz model reklamowy. Możliwe są również różne opcje przy jednoczesnym użyciu kilku modeli.  

Reklama i OTT

Każdy z modeli jest używany w zależności od potencjalnych odbiorców usługi, rodzaju treści lub zawartości pakietu usług dostarczonego abonentowi. Najpopularniejszym modelem jest reklama, ponieważ ta opcja jest najbardziej interesująca w przyciąganiu i poszerzaniu grona klientów ze względu na nieodpłatność treści dla konsumenta końcowego. Technicznie usługi OTT, jak wspomniano powyżej, są zaimplementowane na wszystkich urządzeniach, które mają dostęp do Internetu i obsługują protokół HTTP, ale szczególną uwagę należy zwrócić na możliwość oglądania „pełnego” OTT-TV na telewizorach. Aby korzystać z usług OTT na telewizorze, musisz użyć dekodera lub, jeśli pozwala na to model odbiornika TV, Smart TV lub Connected TV. Ostatnio producenci telewizorów dostrzegli pozytywne perspektywy telewizji internetowej i prawie wszystkie nowoczesne modele odbiorników telewizyjnych są wyposażone w tę funkcję.

Dekodery i przyszłość

Jeśli chodzi o dekodery telewizyjne, w chwili, gdy segment dekoderów jest w powijakach, konsumenci dopiero niedawno zaczęli aktywnie zapoznawać się z tym sprzętem. Powierzchowne zainteresowanie abonentów tłumaczy się dość wysoką ceną dekodera, używanego zarówno do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej, jak i w sieciach cyfrowej telewizji kablowej. Konsument przyzwyczajony do bezpłatnego tradycyjnego nadawania na antenie nie jest gotowy zapłacić za połączenie (dekoder telewizyjny). Jednak ostatnio operatorzy kablowi rozwiązali ten problem, rozwiązując koszt dekodera w miesięcznych abonamentach. Wraz z rozwojem technologii OTT, same dekodery telewizyjne ewoluują, szczególnie podczas rozwiązywania problemu ochrony treści przez właścicieli praw autorskich i producentów, stosowane są nowe techniczne środki ochrony praw autorskich,

Technologia OTT-TV umożliwia producentowi pokazywać nam darmowe filmy online, wiadomości, bez uciekania się do usług operatora telewizji kablowej jako łącza pośredniego. Pojawiają się więc obawy operatorów, że mogą stracić część rynku lub nawet wycofać się z procesów biznesowych dostarczania treści. Mając to na uwadze, należy zarekomendować operatorom kablowym dywersyfikację swojej działalności w kierunku usług OTT i rozpoczęcie świadczenia tej usługi samodzielnie.

Post Comment